فیلم صامت شرلوک هولمز برای اولین بار پس از ۱۰۱ سال به نمایش درمی‌آید. این فیلم توسط آرشیو ملی BFI بازسازی شده است.

فیلم صامت شرلوک هولمز برای اولین بار پس از ۱۰۱ سال به نمایش درمی‌آید

یک فیلم صامت شرلوک هلمز با بازی شبیه‌ساز مورد علاقه آرتور کانن دویل از کاراگاه معروف، ایل نوروود، پس از بازسازی گسترده‌اش توسط آرشیو ملی BFI، برای اولین بار از زمان اکرانش در سال ۱۹۲۲ نمایش داده می‌شود.

این فیلم با عنوان The Golden Pince-Nez یک مورد کلاسیک از کشف هولمز است که بر اساس داستان کوتاه کانن دویل است که داستانش برای اولین بار در مجله Strand در سال ۱۹۰۴ منتشر شد.

این داستان از میان بسیاری از اقتباس‌هایی انتخاب شده بود که نوروود در آن کارآگاه اصلی را به تصویر می‌کشید که از کوچک‌ترین سرنخ‌ها حقیقت را استنتاج می‌کرد.

کانن دویل درباره این فیلم می‌گوید: «تقلید شگفت‌انگیز او از هلمز مرا شگفت زده کرده است. نوروود آن ویژگی کمیاب را داشت که فقط می‌توان آن را درخشان توصیف کرد، و شما را وادار می‌کند با اشتیاق یک بازیگر و بازی‌اش را تماشا کنید، حتی زمانی که او هیچ کاری انجام نمی‌دهد. او قدرت کاملاً بی نظیری در انتقال حس و بازی‌اش دارد.»

اولین نمایش جهانی بازسازی این فیلم صامت در ۱۶ اکتبر به عنوان بخشی از جشنواره فیلم BFI لندن برگزار می‌شود.

برایونی دیکسون، متصدی فیلم صامت در آرشیو ملی BFI، به گاردین گفت که نوروود حتی در مورد این نقش با کانن دویل صحبت کرده است و در حالی که بازیگران تحسین شده بعدی شامل بازیل راثبون و جرمی برت بودند، نوروود یک بازیگر جدی صحنه بود که خود را غرق صحنه و شخصیت فیلم می‌کرد. او برای درآوردن این نقش واقعاً داستان‌ها و شخصیت شرلوک هولمز را عمیقا مطالعه کرده بود.»

داستان این فیلم روایت طرحی پیچیده است که در آن قتل منشی یک پروفسور رخ داده است و هولمز را فرا می‌خوانند. آن‌ها یک عینک زنانه پیدا کرده‌اند [که توسط قربانی گرفته شده است] و شرلوک هولمز با توصیف دقیق استدلال‌ها به شرح و ماجرای قتل می‌پردازد.

Golden Pince-Nez یکی از ۴۵ اپیزود - هر کدام تا ۳۰ دقیقه - بود که نوروود بین سال‌های ۱۹۲۱ و ۱۹۲۳ ساخت.

آرشیو ملی BFI دارای بزرگترین دارایی‌های فیلم و تلویزیون در جهان است. نگاتیوهای اصلی سری هولمز را در سال ۱۹۳۸ به دست آورد و در اوایل دهه ۱۹۵۰ نگاتیو دو حلقه دوربین The Golden Pince-Nez را قبل از تجزیه نگاتیو اصلی، کپی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.